Po Port Barton sme sa zamierili do El Nido, ďalšieho krásneho plážového mesta, ktoré je známe svojimi masívnymi vápencovými krasami, ktoré vypukli z mora ako obrovské zelené dýky. Prihlásili sme sa do nášho ubytovania, a hoci to nebolo letovisko Palawan, stále sme milovali našu malú chatu. Toto miesto sa ukázalo ako medzi veľkolepými útesmi, vďaka ktorým sa El Nido preslávilo.

Majitelia sa k nám správajú ako s rodinou a ponúkajú služby, ktoré by boli prijateľné v 5 -hviezdičkovom stredisku. Manažérka Edda ponúka každé ráno horúcu vodu na kávu alebo varenie, zaručuje, že je tu niekto, kto vás pozdraví vo vašej izbe a zapne svetlo každú noc po zotmení a keď Dariece vstúpil na škrupinu a mal opuchnuté noha, Edda dokonca prišla a dala jej ľad, aby ho nasiakla. Sú to miesta, ako je tento, čo skutočne dáva ciele niečo navyše.

Veľkolepá pláž v El Nido

Počasie sa konečne vyčistilo, pretože sme boli v El Nido a hoci počas dňa dostávame pár mrakov, slnko bolo celý deň a za 10 dní sme nemali kvapku dažďa tu. Strávili sme dosť času v reštauráciách na pláži, keď sme pri práci na webových stránkach vychutnali oveľa viac potešené koktaily Sunset Sunset, ale s jasnou oblohou sme mohli naplánovať niektoré jednodňové výlety po okolí.

Nick sa pripravuje na ponor v El Nido

Jedného dňa som išiel potápanie a mal som 3 skvelé ponory. S útesmi, ktoré sa týčia tak vysoko nad morom, môžete očakávať, že sa prechádzajú hlboko do vody nižšie. Koralové steny, ktoré tvoria pod vodou, sú úchvatné. Videl som korytnačku, niekoľko modrých, ktoré našli bodovacie lúče, niektoré morské kone a hejty Barracuda a tuniaka, ktoré sa rútili okolo žiarivo zafarbených útesov, ktoré prikrývajú morské dno okolo El Nido.

Korytnačka v El Nido

Ďalšia modrá nájdená Ray v El Nido
Morský kôň v El Nido

Nick potápanie s hejno žltých chvostov v El Nido
Dive Majster, Tim, dokonca dovolil, aby sa Dariece vyhovel a dal potápanie potápaním ďalšieho pokusu. Pri jej predchádzajúcom pokuse v Malajzii sa nedokázala dostať hlbšie ako 4 metre, pretože jej uši by sa nevyrovnali a bohužiaľ tentoraz nemohla klesnúť o 1 meter. Je zrejmé, že potrebuje navštíviť ušného lekára, ale aspoň teraz vieme, že sa nebude môcť ponoriť, kým tak neurobí. Zvyčajne sa objaví potápanie, ako je tento, drahý, takže sme boli veľmi vďační, že potápačský majster v morských psoch bol pripravený to urobiť úplne zadarmo a ušetriť nám peniaze za nešťastný výsledok. Jedného dňa ju so mnou dostanem na 18 metrov, ale nebude to tento výlet.

Darieceov pokus o potápanie v El Nido
Nasledujúci deň sme sa prebudili a rozhodli sme sa, že by sme sa pokúsili nájsť pláž, o ktorej sme čítali v sprievodcovi po najlepších plážach Filipín. Kráčali sme pár hodín pozdĺž skalnatého av niektorých prípadoch útržkovité pobrežie, potom sa konečne vzdali a otočili sa späť.

Na našej prechádzke nájdete tajnú pláž
Cestou späť do El Nido sme kráčali po piesočnatej pláži lemovanej palmou, keď sme počuli hlasný buchnutie. Bol to kokos, ktorý sme vyzdvihli a ďalších 20 minút som sa vytrhol, aby sme sa dostali k tvrdej, mliečnu naplnenú orech vo vnútri. V tom okamihu sa týkala myšlienky, a tak sme zhromaždili o niekoľko ďalších a zamierili späť do El Nido na západ slnka. Praskali sme kokosové orechy otvorené do šálok a zmiešali sme ich sladké tekuté stredisko s ananásovou šťavou, ľadom a miestnym tanduajským rumom.

Kokosové koktaily v El Nido
Nasrúvali sme domáce koktaily na piesku, zatiaľ čo slnko kleslo za obrovské útesy, ktoré sa týkali nad morom, zatiaľ čo obloha vykazovala nad nami svoje fantastické modré, ružové a pomaranče. V určitom okamihu sa k nám pripojil malý hnedý psík, ktorý sme pomenovali Rex. Dali sme mu vodu a nakŕmili sme mu nejaký ďalší kokos. Trochu sme vedeli, že sme práve vytvorili priateľstvo K-9, ktoré malo vydržať náš zostávajúci čas v El Nido. Je neuveriteľné, koľko počasie a dobrý psí môžu diktovať vašu náladu, pretože sme prešli z namočenia, smutného a smradenia na Luzon, k pláži, bzučeniu a žiareniu v Palawane.

Kokosové koktaily na pláži El Nido!
Neskoro jedného dňa sme začali hovoriť so svojimi susedmi v Cliffside Cottages o prehliadke lodí. Kevin (Nový Zéland) a Kate (Anglicko) cestujú rok a sú batohmi s podobným rozpočtom a štýlom cestovania ako my. Takže okamžite sme mali veľa spoločného a vybrali sme TKlobúk by sme s nimi urobili výlet loďou nasledujúci deň. Mali sme šťastie a tretí pár, s ktorým sme sa nikdy nestretli, zrušili, takže sme mali celú loď iba pre nás 4. Loď muž, Ronyal, bol veľmi cool a vzal nás na miesta, keď neboli žiadne iné lode.

Karsty okolo El Nido
Celý deň usporiadal, aby sa vyhýbal davom, čo bolo naozaj dobré, pretože lode môžu doraziť do hordy a zničiť nejaké šnorchlové pamiatky. Šnorchlové škvrny, do ktorých sme šli, boli celkom dobré, ale skutočnými vrcholmi boli neuveriteľné jaskyne, ktoré sa vyrezali cez vápenec po milióny rokov, niektoré z nich sa otvárali fantastickým lagún, úplne opevnené na všetkých stranách stúpajúcimi útesmi.

Vstup do veľkej lagúny okolo El Nido
Po veľkom dni ostrovného poskakovania sme povedali Kate a Kevina, aby sa s nami stretli na pláži na západ slnka, kde sme pripravili náš nový preferovaný kokosový kokosový kokosový kokosový kokosový kokosový kokosový škrupín, ktorý bol samozrejme hitom s našimi novými priateľmi. Na pláži sa stretávame v rôznych baroch, ktoré si užívajú nápoje, večeru a skvelé rozhovory až do neskorej noci.

Rex sa vrátil k nášmu stolu a opäť sme mu kŕmili nejaký ďalší kokos. Celá táto pozornosť nás Rex veľmi ochránila. Akýkoľvek miestny, ktorý prešiel do 10 stôp od nášho stola, bol vyšteknutý a takmer napadnutý našim novým chlpatým priateľom. V určitom okamihu prišla myšlienka naplánovať výlet loďou, ktorá by nás priviedla na ostrov a spustila nás, aby sme sa starali o seba na noc, než nás neskôr vyzdvihli. Na jednom mieste sme hovorili o výbere žiadneho jedla, vody alebo ohňa a jednoducho sme sa snažili „prežiť“, akoby sme tam boli opustení. Našťastie po návrate domov o 1:00 a spánku z rumu boli naše mysle trochu logickejšie. Nasledujúce ráno sme zorganizovali cestu s plným dodávkou týchto troch potrieb a oveľa viac.

Kozy na ceste pred našou loďou!

Nasledujúci deň nás naša loď zdvihla a vzala nás o 9:00 na more. Keď sme sa dostali na loď, náš priateľ Rex prišiel za rohom a vyliezol po rebríku na lodi a identifikoval sa, aby sa pripojil k našej expedícii. Spýtali sme sa člna šoféra, či je to v poriadku, a zdá sa, že mu to záleží. Takže sme išli, 2 Kanaďania, 1 angličtina, Kiwi a filipínsky psí psí spať na opustenom ostrove. Prvé miesto, ktoré si vybrali, bolo o niečo viac ako súkromná pláž s chatom, a tak sme šoférovi vysvetlili, že potrebujeme niečo úplne izolované. Potom nás vzal na ďalší ostrov, ktorý mal ideálne prostredie pre nasledujúcich 36 hodín nášho života.

Náš kemping na noc na ostrove okolo El Nido

Úteky sa týčili nad veľkolepou plážou bieleho piesku, ktorá sa pochválila niektorými z najkrajších koralových útesov, aké sme kedy videli. Zhromaždili sme sa s loďou a založili tábor zavesením našich sietí komárov pod strom, podobne ako sme to urobili v Mozambiku. Najlepšie preč s Kevinom sme boli identifikovaní, aby sme „poskytovali“ ženám, a tak sme sa vydali na rybársku expedíciu s šnorchlmi, maskami, rybárskou linkou a domácou kopijou. Netreba dodávať, že sme boli neúspešní iní ako Minnow, ktorý sa mu podarilo zmestiť jej ústa okolo Kevinovho háku. Vrátili sme sa na pobrežie, potešili sme, že sme sa rozhodli priviesť späť jedlo, a neskôr sme na večeru uvarili nejaké chutné špagety.

Dariece, ktorý varil nejaké špagety na večeru

V tú noc sme mali oveľa chutnejšie koktaily kokosových škrupín a pozerali sme sa na jeden z najkrajších západov slnka, aké sme kedy videli v našich životoch. Rozprávali sme sa a zasmiali sme sa a postavili sme na pláži obrovský oheň, keď sme počúvali náš prístavisko iPod a vychutnali si naše chutné jedlá. V noci [sa ukázalo, že je oveľa menej ambiciózna ako náš pôvodný plán, ale som si istý, že oveľa zábavnejšia.

Západ slnka z pláže na našom súkromnom ostrove

Nasledujúci deň sme strávili šnorchlovanie na vynikajúci, nedotknutý útes, ktorý vyrastal hneď od piesku našej súkromnej pláže. Videli sme Moray Eels, Lion Fish, Razor Fish a dva masívne pruhované morské hady! Bolo to pozoruhodné šnorchlovanie a v dohľade nebola výlet. Celkovo vzaté, projekt El Nido Island bol jedným z našich najlepších nápadov na cestovanie a my sme sa z toho potešili, rovnako ako sme spoločnosť našich nových priateľov. Cestovné zážitky z Filipín sa formovali spolu s počasím a my sa budeme tešiť na budúci týždeň tu, než sa vydáme do Číny.

Stretať sa s Kate

Potápanie klaunových rýb v El Nido

Potápanie v El Nido
Páči sa mi to? Pripnúť! „

Zrieknutie sa zodpovednosti: Kozy na cestách je spolupracovníkom Amazonu a tiež pridruženou spoločnosťou pre niektorých ďalších maloobchodníkov. To znamená, že zarobíme provízie, ak kliknete na odkazy na našom blogu a kúpite sa od týchto maloobchodníkov.